dr Halina Majer - publikacje naukowe

PUBLICATIONS

  1. Don’t mention death? What is and what isn’t taboo in a language classroom. Kwartalnik Neofilologiczny no. 2, 2018.
  2. Socio-political and educational context of ELT: native versus non-native teachers of English, [w:] R. Kucha, H. Cudak (red.), Educationalists versus Politicians – Who Should Integrate Europe for Wellbeing of All Inhabitants, Wydawnictwo SAN, Łódź 2017.
  3. Speaking activities in a primary classroom: what coursebooks offer and what teachers (don’t) do[w:] I. Czwenar, D. Gonigroszek (red.),  Speaking in the Foreign Language. Theory and Practice. Mówienie w języku obcym. Teoria i praktyka (ebook), Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Piotrków Trybunalski 2016.
  4. Trainee teachers of English faced with learners’ writing: theory versus reality. [w:] I.Czwenar, D. Gonigroszek, A. Stanecka (red.), Foreign Languages and Cultures: Contemporary Contexts, Języki obce i kultura: współczesne konteksty. Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2016.
  5. The cultural component in teaching English as a foreign language. Dyskursy o kulturze. Discourses on Culture. Łódź, 2016.
  6. Native language in an English classroom – 15 years later. Rozprawy Humanistyczne, tom XVI, 2015.
  7. Learning foreign languages in digital reality: the role of electronic textbooks in enhancing learner autonomy. [w:] K. Andrzejczak (red.) Language, Literature and Teaching at the Time of the Digital Revolution. SAN: Łódź 2015.
  8. Podręczniki elektroniczne drogą do autonomii ucznia? [w:] M. Pawlak (red.), Autonomia w nauce języka obcego – techniki, strategie, narzędzia.Konin- Kalisz - Poznań 2015.
  9. The non-native ELT instructor and the present-day realities of English as a global language. Rozprawy Humanistyczne, tom XIII.
  10. Learning English pronunciation in and outside the classroom: psychopedagogic considerations. [w:] Salski Ł., Szubko-Sitarek W. (red.) Perspectives on Foreign Language Learning, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013.
  11. Jak obcy jest język obcy? Komunikacja na lekcji języka angielskiego. Płockie rozprawy neofilologiczne. Tom II, 2000.
  12. Teacher talk: theory and classroom realities. [w:] Field, J., Graham, A. and Peacock, M. (red.). Insights 1. Whitstable, Kent: IATEFL. 1996. (współautor).
  13. English on target: a second, third, foreign or   international language? [w:] Ewa Wełnic/Jacek Fisiak (eds), Friendly Metaphors – Essays on Linguistics, Literature and Culture (…) Peter Lang Internationaler Verlag, 2008 (współautor).
  14. English language learners' ‘transnational identities’ in a united Europe. [w:] Kucha, R. (red.) Sustainable education as a way of bringing people together – multiple stories from Europe/ in print
  15. Technika „dialogu sokratejskiego” w interakcji nauczyciel-uczeń: współdziałanie w dydaktyce języka obcego. [w:] Sułkowski, Ł., Ignatowski, G. (red.) /in print