dr Halina Majer - publikacje naukowe
PUBLICATIONS
- Don’t mention death? What is and what isn’t taboo in a language classroom. Kwartalnik Neofilologiczny no. 2, 2018.
- Socio-political and educational context of ELT: native versus non-native teachers of English, [w:] R. Kucha, H. Cudak (red.), Educationalists versus Politicians – Who Should Integrate Europe for Wellbeing of All Inhabitants, Wydawnictwo SAN, Łódź 2017.
- Speaking activities in a primary classroom: what coursebooks offer and what teachers (don’t) do[w:] I. Czwenar, D. Gonigroszek (red.), Speaking in the Foreign Language. Theory and Practice. Mówienie w języku obcym. Teoria i praktyka (ebook), Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Piotrków Trybunalski 2016.
- Trainee teachers of English faced with learners’ writing: theory versus reality. [w:] I.Czwenar, D. Gonigroszek, A. Stanecka (red.), Foreign Languages and Cultures: Contemporary Contexts, Języki obce i kultura: współczesne konteksty. Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2016.
- The cultural component in teaching English as a foreign language. Dyskursy o kulturze. Discourses on Culture. Łódź, 2016.
- Native language in an English classroom – 15 years later. Rozprawy Humanistyczne, tom XVI, 2015.
- Learning foreign languages in digital reality: the role of electronic textbooks in enhancing learner autonomy. [w:] K. Andrzejczak (red.) Language, Literature and Teaching at the Time of the Digital Revolution. SAN: Łódź 2015.
- Podręczniki elektroniczne drogą do autonomii ucznia? [w:] M. Pawlak (red.), Autonomia w nauce języka obcego – techniki, strategie, narzędzia.Konin- Kalisz - Poznań 2015.
- The non-native ELT instructor and the present-day realities of English as a global language. Rozprawy Humanistyczne, tom XIII.
- Learning English pronunciation in and outside the classroom: psychopedagogic considerations. [w:] Salski Ł., Szubko-Sitarek W. (red.) Perspectives on Foreign Language Learning, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013.
- Jak obcy jest język obcy? Komunikacja na lekcji języka angielskiego. Płockie rozprawy neofilologiczne. Tom II, 2000.
- Teacher talk: theory and classroom realities. [w:] Field, J., Graham, A. and Peacock, M. (red.). Insights 1. Whitstable, Kent: IATEFL. 1996. (współautor).
- English on target: a second, third, foreign or international language? [w:] Ewa Wełnic/Jacek Fisiak (eds), Friendly Metaphors – Essays on Linguistics, Literature and Culture (…) Peter Lang Internationaler Verlag, 2008 (współautor).
- English language learners' ‘transnational identities’ in a united Europe. [w:] Kucha, R. (red.) Sustainable education as a way of bringing people together – multiple stories from Europe/ in print
- Technika „dialogu sokratejskiego” w interakcji nauczyciel-uczeń: współdziałanie w dydaktyce języka obcego. [w:] Sułkowski, Ł., Ignatowski, G. (red.) /in print